Το ανοσοποιητικό μας σύστημα

eating-vegetables

Γράφει ο Κωνσταντίνος Λιάτσικος, Διδάκτωρ Φυσιοπαθητικής κολεγίου Clayton U.S.A.


Το ανοσοποιητικό μας σύστημα, πρέπει να είναι ισχυρό, ώστε να καταπολεμά τα μικρόβια και τους ιούς που «κρύβονται» στον οργανισμό μας. Γερό ανοσοποιητικό σύστημα σημαίνει ευεξία, ζωντάνια , καλό πεπτικό σύστημα, και βεβαίως υγιές δέρμα χωρίς αλλεργίες. Δερματολογικές παθήσεις, και βεβαίως χωρίς ρυτίδες .Δυστυχώς όμως, η σύγχρονη ζωή κάνει δύσκολη την τήρηση ενός προγράμματος σωστής διατροφής, γεγονός που καθιστά απαραίτητη πολλές φορές τη λήψη συμπληρωμάτων και βοτάνων. Ας μην ξεχνάμε και ότι ακόμα και στην περίπτωση που κάνουμε σωστή διατροφή αυτό που τρώμε χάνει το 40% περίπου της θρεπτικής του άξιας μέχρι να φτάσει στο πιάτο μας βάσει δημοσιευμένων κλινικών μελετών πανεπιστήμιων ιατρικής. Πολλές υγιεινές τροφές και ένα ισορροπημένο πρόγραμμα διατροφής, μπορούν να ενισχύσουν το ανοσοποιητικό μας σύστημα και να εμποδίσουν πολλές ασθένειες. Τα κύτταρα του ανοσοποιητικού συστήματος, βρίσκονται σε όλο το σώμα μας - στις αμυγδαλές, στους λεμφαδένες, στη σπλήνα, στον θύμο αδένα και στο μυελό των οστών.

 

Τροφές και βότανα που ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα

 

Αλόη (aloe barbaensis miller)

 

Συγκεκριμένα αναφερόμαστε στην ποικιλία ALOE BARBADENSIS MILLER. Εκτός των άπειρων άλλων ευεργετικών ιδιοτήτων που έχει στον ανθρώπινο οργανισμό, σε γενικές γραμμές ο συμπυκνωμένος χυμός αλόης θεωρείται μια πλήρης τροφή για τον ανθρώπινο οργανισμό, γιατί περιέχει όλες τις βιταμίνες, μεταλλικά στοιχειά, και των 3 ειδών αμινοξέα όσον αφορά όμως το ανοσοποιητικό σύστημα έχει μια ιδιαίτερη λειτουργεία, αυτή του άνοσο-τροποποιητή, δηλαδή με απλά λόγια λογά ενός ζάχαρου που περιέχει ,το όποιο ονομάζεται ακκεμανανη, έχει τη δυνατότητα να ανεβάζει, και να κατεβάζει το ανοσοποιητικό σίτεμα όταν χρειάζεται. Δηλαδή η να το ενισχύει στις λοιμώξεις, η να το κατευνάσει σε άλλες περιπτώσεις. Εδώ θα εφιστούσαμε την προσοχή στους καταναλωτές, διότι παίζει μεγάλο ρολό η διαδικασία σταθεροποίησης του χυμού αλόης για τη διασφάλιση αυτής της ιδιότητας.

 

Ψάρια

 

Προτείνεται η κατανάλωση τουλάχιστον δύο μερίδων λιπαρών θαλασσινών την εβδομάδα. Τέτοια είναι οι σαρδέλες, ο σολομός, η ρέγκα και το σκουμπρί.

Τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα στα ψάρια ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα και μειώνουν τη φλεγμονή. Αυξάνουν τη δραστηριότητα των λευκών αιμοσφαιρίων που είναι υπεύθυνα για την κατατομή των υιών

 

Εχινάτσια (echinachea aungustofolia/purpurea)

 

Ένα από τα πρωτεύοντα βότανα παγκοσμίως. Αυξάνει τα λευκά αιμοσφαίρια, ισορροπεί τη θερμοκρασία του σώματος. Η ιατρική της δράση οφείλεται το γεγονός ότι προστατεύει τους συνδέσμους του υαλουρονικου οξέως ανάμεσα στους ιστούς. Έχει χρησιμοποιηθεί τον προηγούμενο αιώνα στη καταπολεμά του τύφου, μηνιγγίτιδας, διφθερίτιδας και ελονοσίας.

 

Πρωτεΐνες

 

Ο ψευδάργυρος, ένα στοιχειό σε κρέατα όπως το συκώτια το βοδινό κρέας συνεργάζεται με την πρωτεΐνη που βρίσκεται στο κρέας για να βοηθήσει στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος.Ορισμένα είδη των κυττάρων του ανοσοποιητικού συστήματος, , δεν μπορούν να λειτουργήσουν χωρίς ψευδάργυρο

 

Γλυκοριζα (Glyciriza glare)

 

Έχει αντιβακτηριδιακή και αντίιικη ιδιότητα, διότι έχει την ικανότητα να καταστρέφει τα ενζυμα των ιών, και το εξωτερικό περίβλημα των κυττάρων τους. Επίσης διαθέτει και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες.

 

Φρούτα και λαχανικά

 

Μην παραλείπετε να τρώτε φυλλώδη λαχανικά, πιπεριές και εσπεριδοειδή όπως πορτοκάλια και γκρέιπφρουτ, τα οποία είναι πλούσια σε βιταμίνη C.

 

Αυτή η βιταμίνη αδρανοποιεί την ισταμίνη, την ουσία που είναι υπεύθυνη για την καταρροή και τη συμφόρηση και βοηθά στη μείωση της φλεγμονής που συνοδεύει τα κρυολογήματα και τους ιούς. Είναι η ισχυρότερη αντιοξειδωτική υδατοδιαλυτη βιταμίνη.

 

Τα λαχανικά και φρούτα με έντονα χρώματα περιέχουν επίσης μεγάλες δόσεις αντιοξειδωτικών που ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα και βοηθούν στην καταπολέμηση των ασθενειών το χειμώνα. Βάλτε λοιπόν στη διατροφή σας τις φράουλες, το πεπόνι, τα μούρα, τις ντομάτες, το μπρόκολο και τις γλυκοπατάτες για να ενισχύσετε το ανοσοποιητικό σας σύστημα.

 

Ξηροί καρποί

 

Οι μελέτες έχουν δείξει ότι η βιταμίνη Ε, ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό, καταπολεμά λοιμώξεις του αναπνευστικού, όπως το κρυολόγημα. Επίσης, αυξάνει τη δράση των αντισωμάτων και ορισμένων κυττάρων του ανοσοποιητικού συστήματος, όταν είμαστε αγχωμένοι Ποιοι ξηροί ηλιόσποροι αμύγδαλα, είναι οι καλύτερες επιλογές.

 

Κρεμμύδι και σκόρδο

 

Τόσο τα σκόρδα, όσο και τα κρεμμύδια, περιέχουν ενώσεις που επιταχύνουν τη δραστηριότητα των κυττάρων του ανοσοποιητικού συστήματος. Συγκεκριμένα το σκόρδο περιέχει τη δραστική ουσία αλισινη η όποια διαθέτει αντιβιοτικές ιδιότητες. 1 γραμμάριο αλλισινης ισοδυναμεί με 15 μονάδες πενικιλίνης. Επίσης είναι και τα 2 πολύ πλούσια σε βιταμίνες Α, C, Β και μεταλλικά στοιχειά όπως ποτασιο ασβέστιο, αλουμίνιο, θειάφι και σελήνιο. Στο 2ο παγκόσμιο πόλεμο ονομάστηκε η ρωσική πενικιλίνη, γιατί χρησιμοποιούτανε στην πρόληψη της γάγγραινας ως αντισηπτικό. Βοηθάμε στην αντιταση του οργανισμού σε μολύνσεις και λοιμώξεις γενικά.

 

TIPS ΓΙΑ ΓΕΡΟ ΑΝΟΣΟΠΟΙΗΤΙΚΟ.

 

- Τρώτε σε καθημερινή βάση φρούτα και λαχανικά. Εάν δεν έχετε χρόνο πρόσθεστε στο σάντουιτς που θα φάτε πιπεριές για λήψη βιταμίνης C , και αντί για αναψυκτικό η αλκοόλ πιείτε ένα χυμό πορτοκαλί.

 

- Αντί να φάτε πατατάκια η ζάχαρη η κάτι άλλο στο σινεμά η στο σπίτι, φάτε μια χούφτα ξηρούς καρπούς.

 

- Με το πρωινό ξύπνημα πιείτε ένα σφηνάκι χυμό αλόης, εκτός του ανοσοποιητικού θα σας βοηθήσει να απαλλαχτείτε σε μεγάλο μέρος από φουσκώματα και δυσκοιλιότητα κατά τη διάρκεια της ημέρας.

 

- 2 κούπες βότανα εκχύνατε η γλυκόριζα σε μορφή αφεψήματος την ημέρα θα σας τονώσουν το ανοσοποιητικό.

KEELPNO

Εφημερεύοντα Φαρμακεία

farmacy

banner 2a