Προλάβετε την οστεοπόρωση με σωστή διατροφή

osteoporosi

Η καλύτερη θεραπεία είναι η πρόληψη, για τις περισσότερες – αν όχι όλες τις ασθένειες. Και η οστεοπόρωση προλαμβάνεται. Πώς; Με διατροφή και άσκηση. Οι ειδικοί συστήνουν την κλασική Μεσογειακή Διατροφή.

 

Βέβαια, το ασβέστιο είναι το βασικό δομικό συστατικό του σκελετού μας, που συμμετέχει στην οικοδόμηση της οστέινης μάζας και προλαμβάνει την οστεοπόρωση. Η καλύτερη πηγή ασβεστίου είναι το γάλα και τα προϊόντα του.

Το γάλα, το γιαούρτι και το τυρί αποτελούν πηγές ασβεστίου, ριβοφλαβίνης, πρωτεΐνης, βιταμίνης Β12. Σε περίπτωση εμπλουτισμού αποτελούν και πηγές βιταμινών Α και D. Η συνιστώμενη ημερήσια πρόσληψη είναι 1.000-1.500mg και μπορεί να καλυφθεί από την κατανάλωση 3 πηγών ασβεστίου ημερησίως (250γρ γιαούρτι ή ένα ποτήρι γάλα ή 45γρ τυρί αντιστοιχούν σε μια μερίδα γαλακτοκομικού).

Εκτός από το γάλα και τα προϊόντα του υπάρχουν άλλα τρόφιμα πλούσια σε ασβέστιο, όπως μικρά ψάρια όταν τρώγονται με τα κόκκαλα, η σόγια, τα αμύγδαλα, το σουσάμι και το σπανάκι.

Ακόμη το μαγνήσιο συμμετέχει στην αύξηση της οστικής πυκνότητας. Η συνιστώμενη ημερήσια δόση είναι 300-400mg και βρίσκεται σε τροφές όπως τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, η μπανάνα, το αβοκάντο και η σόγια.

Και η βιταμίνη Κ συμβάλλει στην επιμετάλλωση των οστών μαζί με τη βιταμίνη D. Βρίσκεται στα πράσινα φυλλώδη λαχανικά όπως μπρόκολο, ρόκα και μαρούλι, στο γιαούρτι, το συκώτι και τη μπύρα.

Η μεσογειακή διατροφή αποτελεί τη βάση για την πρόληψη πολλών νόσων, όπως και της οστεοπόρωσης. Αν μπορείτε αποφύγετε το κάπνισμα, εντάξτε την άσκηση στην καθημερινότητά σας και προλάβετε την οστεοπόρωση, διασφαλίζοντας γενικότερα μία πολύ καλή κατάσταση στον οργανισμό σας.

KEELPNO

Εφημερεύοντα Φαρμακεία

farmacy

banner 2a