Μεσογειακή διατροφή: ασπίδα της μνήμης

The-Mediterranean-Diet1

Τα πλεονεκτήματά της μεσογειακής διατροφής για την υγεία μας, πολλά. Εκαντάδες έρευνες έχουν αποδείξει τη σημασία της. Τώρα μία νέα μελέτη αποδεικνύει ότι μπορεί επίσης να τονώσει τη μνήμη των μεσηλίκων και ηλικιωμένων πολύ πιο αποτελεσματικά από μια διατροφή με λίγα λιπαρά.

 

Ισπανοί ερευνητές, απέδειξαν ότι η μεσογειακή διατροφή κάνει καλό και στο μυαλό. Στη μελέτη τους έλαβαν μέρος 522 άνδρες και γυναίκες, ηλικίας 55 έως 80 ετών, οι οποίοι διέτρεχαν αυξημένο κίνδυνο καρδιοπάθειας, είτε επειδή έπασχαν από σακχαρώδη διαβήτη είτε επειδή είχαν πολλαπλούς άλλους παράγοντες καρδιαγγειακού κινδύνου.

 

Οι εθελοντές χωρίσθηκαν σε τρεις ομάδες. Η πρώτη ομάδα ακολουθούσε μεσογειακή διατροφή με κύριο λίπος το ελαιόλαδο, η δεύτερη μεσογειακή διατροφή που περιείχε καθημερινά ξηρούς καρπούς και η τρίτη μία διατροφή λίγων λιπαρών, η οποία είθισται να συνιστάται για την πρόληψη εμφραγμάτων και εγκεφαλικών.

 

Τα αποτελέσματα ήταν εντυπωσιακά. Κατά τη διάρκεια της μελέτης και μετά από 6,5 χρόνια, οι εθελοντές υποβλήθηκαν σε εξετάσεις αξιολόγησης των νοητικών λειτουργιών τους.

 

Από τους 60 που παρουσίαζαν ήπια νοητική διαταραχή, οι 23 είχαν ακολουθήσει την λίγων λιπαρών διατροφή, οι 18 τη διατροφή με το ελαιόλαδο και οι 19 τη διατροφή με τους ξηρούς καρπούς.

 

Από τους 35 που είχαν εκδηλώσει άνοια, οι 17 ακολουθούσαν τη διατροφή των λίγων λιπαρών, οι 12 αυτή με το ελαιόλαδο και οι 6 αυτή με τα καρύδια.

 

Από τους εθελοντές που δεν είχαν άνοια ή ήπια νοητική διαταραχή, όσοι ακολουθούσαν τις μεσογειακές διατροφές πέτυχαν υψηλότερη μέση βαθμολογία στα τεστ αξιολόγησης των νοητικών λειτουργιών σε σύγκριση με όσους ακολουθούσαν τη διατροφή των λίγων λιπαρών.