Σταφίδες και σόγια "όπλα" κατά της πίεσης

stafides

Οι σταφίδες...συγκρατούν την πίεση

Η κατανάλωση σταφίδων και σόγιας φαίνεται να αποτρέπει την υψηλή αρτηριακή πίεση, σύμφωνα με δύο νέες αμερικανικές επιστημονικές έρευνες που παρουσιάστηκαν στο συνέδριο του αμερικανικού Κολλεγίου Καρδιολογίας στο Σικάγο.


Μια χούφτα σταφίδες ( περίπου 60 σταφίδες) τρεις φορές τη μέρα βοήθησε όσους έχουν υψηλή αρτηριακή πίεση, να τη μειώσουν μετά από μερικές εβδομάδες. Είναι χαρακτηριστικό ότι όσοι έτρωγαν σταφίδες, εμφάνισαν σημαντική πτώση στην πίεση του αίματός τους, σε ορισμένες περιπτώσεις ρίχνοντας μέσα σε τρεις μήνες έως 7% τον μεγαλύτερο αριθμό που μετρά τη συστολική πίεση, σε σχέση με άτομα που έτρωγαν άλλα σνακ όπως μπισκότα.
Αν και οι ερευνητές δεν είναι σίγουροι γιατί οι σταφίδες έχουν αυτή την ευεργετική δράση, εκτιμούν ότι αυτή οφείλεται στο υψηλό επίπεδο καλίου που περιέχουν, μία ουσία που είναι γνωστό ότι μειώνει την πίεση. Σημείωστε ότι κατ´α τους επιστήμονες οι σταφίδες περιέχουν πολλές αντιοξειδωτικές ίνες, που δρουν προστατευτικά στη βιοχημεία των αιμοφόρων αγγείων, κάνοντάς τα να είναι λιγότερο σκληρά, γεγονός που, με τη σειρά του, ρίχνει την πίεση στο κυκλοφορικό σύστημα.


Και η σόγια...ρίχνει την πίεση

Η καθημερινή κατανάλωση τροφών που περιέχουν ισοφλαβόνες, όπως η σόγια, τα φιστίκια και το πράσινο τσάι, βοηθούν στη μείωση της πίεσης! Τουλάχιστον αυτό έδειξε μελέτη του Ιατρικού Κολλεγίου του πανεπιστημίου Κολούμπια, σε πάνω από 5.100 άτομα ηλικίας 18-30 ετών.
Όσοι κατανάλωναν καθημερινά περίπου 2,5 ή περισσότερα mg ισοφλαβονών, ενός βασικού συστατικού όλων των παραπάνω τροφών, είχαν σημαντικά μικρότερη συστολική πίεση (κατά μέσο όρο 5,5 mmHg χαμηλότερη) σε σχέση με όσους κατανάλωναν κάτω από 0,33 mg ισοφλαβονών τη μέρα.
Ένα ποτήρι γάλακτος από σόγια περιέχει περίπου 22 mg ισοφλαβονών, ενώ 100 γραμμάρια σόγιας περιέχουν περίπου 130 mg ισοφλαβονών, δηλαδή πολλαπλάσιες από τις αναγκαίες ποσότητες για να υπάρξει ευεργετικό αποτέλεσμα στην πίεση του αίματος.